jueves, 10 de noviembre de 2011

Activitat 3.

D’acord amb V.E Cavall, entenem les habilitats socials com “un conjunt de conductes emeses per un individu, en un context interpersonal, que expressa els sentiments, les actituds, els desitjos, les opinions o els drets d’aquest individu d’una manera adequada a la situació, respectant aquelles conductes en els altres i que, generalment, resol els problemes immediats de la situació mentre minimitza la probabilitat del problemes futurs”

Al ser conductes que al nàixer no les tens, es a dir, que les vas adquirint durant tota la vida és important treballar per millorar-les tant a classe com a casa amb els pares i mares, ja que si no es comença a tractar-les des de la infància, als més petits els pot repercutir de manera negativa com:

-          Tindre timidesa davant d’altres situacions.
-          No parlar o tartamudejar quan una situació sigui estressant.
-          Sentir por a l’hora de relacionar-se, el que anomenen com, ansietat social.
-          Agressivitat davant de diverses situacions.
-          I arribant a un extrem màxim, l’aïllament.

Per això n’hi ha que fer un entrenament de les habilitats socials i es que l’entrenament de les habilitats socials es una ferramenta per a millorar la qualitat de vida, previndre l’aparició de problemes. Per això es necessari que es treballi amb totes les persones ja siguin de la mateixa edat o no. Cal dir que per això es important començar des dels mes petis. Al mateix temps de fer el projecte d’entrenament per als nens/es, ens serveix també per als educadors per a que mantinguem bones relacions en l’àmbit laboral, es a dir, que hi haja un bon ambient i a mes per a que la relació família-escola sigui l’adequada.

Per tant el seu entrenament comporta a:
-          Practicar les habilitats socials amb la gent del seu entorn, es a dir, la que te mes prop.
-          Millorar les habilitats que ja tenen, reforçant-les, perfeccionant-les o corregint les que no son adequades.

La posada en practica d’aquest projecte l’adaptarien a les activitats que se fan a l’aula i  no faria falta “perdre el temps”  per dir-lo d’una manera, ni canviar les activitats. També tindríem en compte les característiques dels nens i nenes, aspecte molt important i que hi ha que tindre present sempre.


Hi ha investigacions que relacionen els problemes en el desenvolupament habilitats socials durant la infància i els desajustos que es donen durant l’edat adulta, aquests problemes de desajustos van des del procés acadèmic fins a les alteracions psiquiàtrics, alcoholisme, depressió i conductes delictives, els nens que presenten un mal comportament social tendeixen a presentar altres problemes con dificultat en l’aprenentatge i diferències en el desenvolupament cognitiu i emocional, problemes delictiu en la infància i adolescència.

3 comentarios:

  1. Al igual que Laura pienso que te falta decir el soporte que vas a utilizar para ayudarte en esa charla (powerpoint, vídeos, o simplemente vas a hablarles), pero tienes que ponerlo.

    También puedes añadir alguna actividad que pueda servir para trabajar esas habilidades sociales.
    Por lo demás muy bien!

    ResponderEliminar
  2. Pienso igual que Rebeca y Laura. Ya sabes lo que tienes que poner en la reformulación! Por lo demás, me ha gustado tu actividad :)

    ResponderEliminar
  3. Hola, està millor la segona proposta. Potser una petita conclusió haguera etat bé.
    Bon treball

    ResponderEliminar